Zarządzanie Zakresem, Harmonogramem i Kosztami
Szkolenie wprowadza uczestników w świat zarządzania trzema głównymi ograniczeniami projektu: zakresem, czasem i kosztami. Szczegółowe zdefiniowanie tych parametrów jest kluczowym elementem planowania projektu. Zakres determinuje produkty docelowe projektu i jest rezultatem zatwierdzenia wymagań jego interesariuszy. Znajduje wyraz w strukturze podziału pracy (WBS), która stanowi podstawę do zdefiniowania działań projektowych, przydzielenia zasobów i stworzenia harmonogramu.
„Zarządzanie Zakresem, Harmonogramem i Kosztami” jest jednym z pięciu szkoleń w ramach Akademii PMP® przygotowujących do egzaminu PMP®.
Komu polecamy szkolenie?
- kierownikom projektów,
- członkom zespołów projektowych,
- kadrze kierowniczej nadzorującej projekty,
- wszystkim osobom zainteresowanym osiągnięciem wysokich kompetencji w zarządzaniu projektami,
- kandydatom do zdobycia certyfikatów PMP® oraz CAPM®.
Cele szkolenia:
- przygotowanie uczestników do skutecznego prowadzenia procesu identyfikacji i zatwierdzenia wymagań projektu, aby precyzyjnie zdefiniować jego zakres,
- gruntowne przećwiczenie procesu tworzenia struktury podziału pracy (WBS),
- wzmocnienie kompetencji związanych z szacowaniem czasu trwania zadań oraz tworzenia i analizy harmonogramu projektu,
- zaprezentowanie metod sprawnego szacowania kosztów i budżetowania projektu,
- zastosowanie efektywnych narzędzi pomiaru statusu projektu (metoda wartości wypracowanej),
- symulacja realizacji procesu zintegrowanego zarządzania zmianą przy uwzględnieniu planów bazowych zakresu, harmonogramu i kosztów.
Czas trwania
Poziom trudności
Ilość punktów PDU
Certyfikat
Program szkolenia:
- zakres, harmonogram, budżet – 3 główne ograniczenia projektu,
- planowanie zespołowe projektu,
- zarządzanie zakresem projektu,
- proces definiowania i zatwierdzania wymagań projektu,
- planowanie zakresu projektu bazując na wymaganiach interesariuszy,
- deklaracja zakresu projektu,
- budowanie struktury podziału pracy (WBS),
- rola WBS w planowaniu i kontroli projektu,
- definiowanie działań w projekcie w oparciu o WBS,
- techniki szacowania czasu trwania i kosztów działań,
- tworzenie harmonogramu projektu,
- diagramy sieciowe, wykres Gantt’a i kamieni milowych,
- technika ścieżki krytycznej,
- techniki budżetowania projektu i jego poszczególnych faz,
- tworzenie planów bazowych projektu,
- planowanie rezerw harmonogramowych i finansowych projektu,
- przewidywanie przebiegu projektu z wykorzystaniem danych historycznych,
- zaawansowana kontrola projektu przy wykorzystywaniu techniki wartości wypracowanej (Earned Value),
- zintegrowany proces zarządzania zmianami,
- zarządzanie odchyleniami w kosztorysie i harmonogramie,
- zakończenie projektu w kontekście zakresu, harmonogramu i kosztów.
Opinie uczestników
„Myślę, że kontent szkolenia dobrze został dostosowany do formy wirtualnej, prowadzący również bardzo dobrze sobie radził. Myślę, że jakość szkolenia była wysoka.”
“Szkolenie prowadzone przez świetnego specjalistę, praktyka w zarządzaniu projektami i wdrażaniu PMO. Spotkanie bardzo inspirujące, skłania do myślenia i chęci natychmiastowego działania. Polecam niezależnie od stopnia zaawansowania: początkujący budowniczy, jak i stary wyjadacz PMO znajdzie natchnienie, motywację i masę bodźców do dalszego działania.”
“O wysokich kompetencjach merytorycznych Prowadzącej oraz praktycznym podejściu, miałam okazje przekonać się podczas szkolenia “Skuteczne zarządzanie projektami”, które zostało przeprowadzone przez Panią Agnieszkę Krogulec z PMExperts. Miałam możliwość pracować na praktycznych przykładach, co pozwoliło na łatwiejsze przyswojenie wiedzy. Zdobyte informacje mam zamiar wykorzystać już przy najbliższych projektach dotyczącej ekspansji na nowe rynki. Zdecydowanie rekomenduje szkolenia prowadzone przez firmę PM Experts.”
“Szkolenie, mimo którego czasu trwania, zostało poprowadzone profesjonalnie, a omawiane zagadnienia istotnie wpisywały się w jego temat. Uczestnicy byli skutecznie zachęcani do aktywnego uczestnictwa, dzięki czemu można było wymienić się doświadczeniami z kolegami z innych branż. Pokazane zostały nowe narzędzia, które z pewnością poprawią produktywność i efektywność pracy na co dzień. Przekazana wiedza pozwoliła ugruntować posiadane już umiejętności i lepiej je wykorzystać w przyszłości.”
Może zainteresuje Cię również