Techniki Sprzedaży dla Kierowników Projektów

Szkolenie dedykowane kierownikom projektów, którzy chcą w krótkim czasie skutecznie podnieść swoje umiejętności sprzedaży swych koncepcji, skutecznego wywierania wpływu na interesariuszy i negocjacji. To zestaw krytycznych, „miękkich” kompetencji kierownika, zwiększających znacząco prawdopodobieństwo sukcesu każdego przedsięwzięcia.

Często w roli kierownika projektu nieświadomie przyjmujemy rolę sprzedawcy. Stajemy przed wyzwaniem związanym z przekonaniem do naszej opinii klienta, sponsora, czy innych interesariuszy. Prowadząc prezentacje dotyczące statusu projektu, czy choćby kickoff meeting, występujemy w roli osoby promującej nasze przedsięwzięcie, wybrane podejście do jego realizacji, czy zachęcającej do wprowadzenia wartościowych dla projektu zmian. Sztuka sprzedaży, perswazji i umiejętność prowadzenia skutecznych negocjacji to dzisiaj niezbędne kompetencje każdego kierownika projektu. W trakcie tego szkolenia prezentujemy i ćwiczy kluczowe w tych obszarach umiejętności.

Komu polecamy szkolenie?

  • Kierownikom projektów
  • Członkom zespołów projektowych
  • Osobom aspirującym do roli kierownika projektu

Cele szkolenia:

  • Omówienie sytuacji, w których kierownik projektu przyjmuje rolę sprzedawcy
  • Prezentacja i zastosowanie technik perswazji i wywierania wpływu
  • Przedstawienie zastosowania technik negocjacyjnych w projekcie
  • Utrwalenie technik perswazji i negocjacji w celu budowania owocnych relacji z interesariuszami i pozytywnego wizerunku prowadzonego projektu

Czas trwania

1 dzień (8 godzin)

Poziom trudności

zaawansowane

Ilość punktów PDU

8

Certyfikat

PMI® REP

Program szkolenia:

  • Kiedy kierownik projektu sprzedaje?
  • Uzasadnienie biznesowe – jak przekonać interesariuszy, że projekt niesie wartość
  • Kickoff meeting – jak już na samym starcie skutecznie sprzedać projekt i siebie w roli kierownika naszemu zespołowi i interesariuszom
  • Budowanie pozytywnego nastawienia do wysokiej jakości zarządzania projektem (systematyczne stosowanie narzędzi, metodyki, najlepszych praktyk)
  • Zastosowanie sztuki perswazji i negocjacji na etapie planowania projektu
  • Raportowanie statusu projektu w kontekście sztuki perswazji
  • Zmiany w projekcie – wywieranie wpływu w procesie zarządzania zmianą w projekcie
  • Przekonywanie i negocjacje na etapie odbiorów i zamykania projektu

Opinie uczestników

Może zainteresuje Cię również