Zarządzanie Zakresem, Harmonogramem i Kosztami

Czas trwania

16 godzin

Poziom zaawansowania

zaawansowany

Ilość punktów PDU

16

Certyfikat

PMI® ATP

Szkolenie szczegółowo przedstawia obszar zarządzania trzema głównymi ograniczeniami projektu: zakresem, harmonogramem i kosztami. Każdy z nich powinien zostać dokładnie określony na etapie planowania, a następnie na bieżąco kontrolowany.

Zakres – Określa, co chcemy osiągnąć poprzez realizację projektu. Jego trafne zdefiniowanie jest pierwszym i podstawowym warunkiem sukcesu projektu.

Harmonogram – Wskazuje, w jakim czasie poszczególne prace projektu powinny zostać ukończone. Opóźnienia to bolączka każdego projektu, dlatego kontrolowanie postępów jest kluczowym elementem zarządzania projektem.

Budżet – Wyznacza limity finansowe dla poszczególnych faz projektu. Zmiany w tym zakresie bywają trudne do przewidzenia, dlatego ważne jest monitorowanie i zarządzanie zmianami w budżecie.

Szkolenie Zarządzanie Zakresem, Harmonogramem i Kosztami prowadzimy w języku polskim i w angielskim, w formie online (spotkania live) oraz stacjonarnie w Warszawie, Gdański, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu. Na naszych szkoleniach z zarządzania projektami skupiamy się na przekazaniu praktycznych narzędzi i wiedzy popartej doświadczeniem.

Główne cele szkolenia:

  • Przygotowanie do skutecznej identyfikacji i zatwierdzenia wymagań projektu, aby precyzyjnie zdefiniować jego zakres i sprostać oczekiwaniom interesariuszy.
  • Gruntowne przećwiczenie procesu tworzenia struktury podziału pracy (WBS) oraz omówienie wyników z prowadzącym i grupą.
  • Wzmocnienie kompetencji w zakresie szacowania czasu trwania zadań oraz tworzenia i analizy harmonogramu projektu, co pozwala uniknąć opóźnień w projekcie.
  • Przedstawienie metod szacowania kosztów i budżetowania projektu, które pomagają skutecznie planować i kontrolować wydatki.
  • Zapoznanie z narzędziami do pomiaru stopnia realizacji projektu.
  • Przeprowadzenie symulacji projektu z naciskiem na planowanie zakresu, harmonogramu i kosztów oraz zarządzanie zmianami w tym zakresie.

Szkolenie Zarządzanie Zakresem, Harmonogramem i Kosztami to również II moduł Akademii PMP® – autorskiego programu gruntownie przygotowującego do roli skutecznego kierownika projektów. Dołącz do Akademii, jeśli chcesz nauczyć się wykorzystywać najlepsze światowe praktyki. Więcej o Akademii dowiesz się tutaj.

Uczestnicy po szkoleniu:

  • Potrafią sprecyzować zakres projektu, aby dostarczyć produkt dokładnie odpowiadający potrzebom interesariuszy,
  • Posiadają narzędzia do trafnego określania czasu trwania zadań i potrafią minimalizować ryzyko opóźnień w harmonogramie,
  • Znają techniki budżetowania i kontroli wydatków oraz wiedzą, w jaki sposób zarządzać zmianami w obszarze kosztów.

Komu polecamy szkolenie?

  • Kierownikom projektów chcącym usystematyzować wiedzę,
  • Kadrze kierowniczej nadzorującej projekty,
  • Początkującym kierownikom projektów,
  • Członkom zespołów projektowych,
  • Kandydatom do zdobycia certyfikacji PMP®/CAPM®.

Opinie uczestników

Może zainteresuje Cię również

Facebook
Facebook
LinkedIn
LinkedIn
Instagram