Organizacje biznesowe zawsze dążą do rozwoju. Bez względu na to, czy chodzi o zwiększenie potencjału przychodowego, restrukturyzację i obniżenie kosztów, poszerzenie oferty produktów i usług, czy integrację z inną organizacją, wszystkie te inicjatywy wymagają zmian w różnych obszarach funkcjonowania. W przypadku wielowymiarowych przedsięwzięć, ujęcie ich w projekt może okazać się niewystarczające. Dlatego chciałbym Was zainteresować zarządzaniem programami.
Deadline’y, ASAP’y, sprinty i taski. Każdego dnia gonimy jedno zadanie za drugim. Robimy co w naszej mocy, żeby wykonać jak największą część pracy w zadanym terminie. Jednak rzadko kiedy nasze obowiązki kończą się na jednym czy dwóch zleceniach. W większości przypadków pracownik ma na sobie po kilka, kilkanaście, czasem nawet kilkadziesiąt zadań, składających się w projekty. Doprowadzenie takiego projektu do sukcesu wymaga skutecznego zarządzania, odpowiednich kierowników oraz właściwie dobranych narzędzi. W poniższym artykule odpowiemy sobie na pytania czym